Інформатика у початковій школі: досвід, проблеми, перспективи (Фото, Матеріали)

3
+3
0

2019 11 26 seminarНа сучасному етапі розвитку освіти в українському суспільстві, мабуть, не має людини, якій була б не знайома абревіатура НУШ. Адже Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки, головною метою якої є створення школи, де буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті. Але, мабуть, мало хто з пересічних громадян замислюється, що такій поінформованості, як і всебічному висвітленню цієї реформи, ми завдячуємо сучасним інформаційним технологіям, що глибоко увійшли у наше повсякденне життя. Педагогічна громадськість добре усвідомлює виняткову важливість інформаційних технологій для успішного втілення НУШ у життя, а відтак методична робота спрямована на всебічне дослідження, активне використання і доцільне застосування цього ресурсу у навчально-виховному процесі сучасної школи.

26 листопада на базі Страбичівської ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено семінар-практикум вчителів інформатики, які викладають у початкових класах закладів загальної середньої освіти Мукачівського району – «Інформатика у початковій школі: досвід, проблеми, перспективи». Проведення семінару-практикуму мало на меті підвищення професійної компетентності вчителів у контексті реалізації завдань нової української початкової школи, а також формування теоретичної бази знань учнів з основ інформатики та практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, стимулювання розвитку інтелектуального і творчого потенціалу, життєвих компетентностей у процесі вивчення інформатики.

Директор Страбичіської ЗОШ І-ІІІ ступенів В.М. Русінка гостинно зустріла учасників семінару та ознайомила з особливостями діяльності навчального закладу, розповіла про досягнення і здобутки школи. Робота семінару була організована методистом районного методичного кабінету управління освіт і науки Мукачівської районної державної адміністрації Тулюк О.І. згідно чіткого плану, що передбачав такі форми роботи як: презентація досвіду роботи; практичні заняття; інформаційне повідомлення; методичний діалог. Перш за все, педагоги відвідали відкриті уроки: з інформатики в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» у 2 класі на тему «Програми та інструменти для створення простих зображень» (Н.М. Кузьма – вчитель інформатики Страбичівської ЗОШ І-ІІІ ст.), у 3 класі на тему «Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону» (М.Д. Бігарі вчитель інформатики Страбичівської ЗОШ І-ІІІ ст.).

Досвідом роботи з впровадження інформаційних технологій в освітній процес поділилася М.І. Мотринець вчитель інформатики Страбичівської ЗОШ І-ІІІ ст. Зважаючи на особливості організації навчально-виховного процесу у початковій школі, важливим етапом семінару стала участь вчителів у майстерні педагога під промовистою назвою «Нова українська школа нові підходи до навчання і викладання», який вміло провела вчитель початкових класів Страбичівської ЗОШ І-ІІІ ст. М.В. Орсагош. Голова районного методичного об’єднання вчителів інформатики, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель інформатики Верхньокоропецької ЗОШ І-ІІІ ст. Богів М.М. презентувала увазі учасників семінару он-лайн ресурси для розвитку логічного мислення учнів, що покликані створити міцне підґрунтям для подальшої роботи педагогів у цьому напрямку.

Інформаційні технології сучасності розширюють межі спілкування, дають можливість дізнатися, зрозуміти і обговорити будь-яку інформацію, долаючи відстань, час і навіть мовні бар’єри. Але живе слово, взаємодопомога і взаємопідтримка однодумців все ж була і залишається найкращим способом людського спілкування. Саме тому підсумки семінару у площині «Досвід. Проблеми. Перспективи» стали важливим етапом роботи цього насиченого подіями дня. Адже в режимі живого діалогу, який вела Ольга Іллівна Тулюк, вчителі мали можливість обмінятися думками, окреслити проблеми і перспективи викладання інформатики, взяти на олівець методичні форми і прийоми роботи у початкових класах Нової української школи.

У часи змін і активного реформування шкільної освіти реалізація кожного з її напрямків повинна бути спрямована, перш за все, на підвищення професійної компетентності педагогів. А відтак роль семінарів-практикумів виходить на якісно новий рівень, оскільки саме такі методичні заходи допомагають педагогам постійно працювати над собою, швидко вчитися, опановувати нові технології, миттєво змінюватися, щоб відповідати швидкоплинним вимогам суспільства. А ще це дає можливість налаштуватись вчителям на оптимістичний лад, що теж є надзвичайно важливим, адже занадто багато зараз залежить від кожного педагога.

ФОТОАЛЬБОМ 1

ФОТОАЛЬБОМ 2